Typodemons. 75+1 Πληροφορίες, Συμβουλές, Μυστικά Παραγωγής για κάθε Γραφίστα

Typonews τεύχος 67
Μάιος 23, 2016
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ Δώρο 5 αντίτυπα από το πολύτιμο εργαλείο-βιβλίο “Typodemons” του Γιάννη Μπακιρτζίδη.
Ιούνιος 10, 2016

Typodemons. 75+1 Πληροφορίες, Συμβουλές, Μυστικά Παραγωγής για κάθε Γραφίστα

Μυστικά Παραγωγής για κάθε Γραφίστα: 75+1 Πληροφορίες & Συμβουλές

 

Γράφει ο Μιχάλης Αντωνόπουλος
Γραφίστας

Mixalis-Antonopoulos-grafistas

«Ένας άνθρωπος που δουλεύει με τα χέρια είναι εργάτης. Ένας άνθρωπος που δουλεύει με τα χέρια και το μυαλό είναι τεχνίτης. Αλλά ένας άνθρωπος που δουλεύει με τα χέρια, το μυαλό και την καρδιά είναι καλλιτέχνης.»

 

 

 

Μυστικά ΠαραγωγήςΣυγγραφέας: Γιάννης Μπακιρτζίδης
Σχεδιασμός: Dolphins communication design
Σελίδες: 192+εξώφυλλο Διαστάσεις: 21 x 26 εκ. ύψος
www.typodemons.com

Το βιβλίο ξεκινάει με την παραπάνω φράση του Αμερικανού δικηγόρου Louis Nizer (1902-1994). Ένας καθηγητής, ο συντάκτης ενός άρθρου για τη γραφιστική ή ο συγγραφέας ενός βιβλίου για τις γραφικές τέχνες σίγουρα δεν μπορεί να μεταδώσει τις γνώσεις και την εμπειρία του αν δεν κατανοεί πλήρως το νόημα αυτής της φράσης.

Δεν είμαι σίγουρος πως μπορώ να διαχωρίσω αν οι γραφικές τέχνες είναι τέχνη, εφαρμοσμένη τέχνη ή οπτική επικοινωνία ή όλα αυτά μαζί.

Αν είμαστε τεχνίτες ή καλλιτέχνες. Αυτό όμως που είναι σίγουρο είναι πως εμείς οι γραφίστες πρέπει να γνωρίζουμε άριστα τα εργαλεία που έχουμε στα χέρια μας και επίσης -όσο αυτό είναι δυνατό- τα στάδια που ακολουθούν μέχρι το τελικό προϊόν: την προεκτύπωση, την εκτύπωση, την τελική επεξεργασία και τα υλικά. Αυτό ακριβώς θέλει -και τα καταφέρνει- να δώσει το βιβλίο του Γιάννη Μπακιρτζίδη με πολυετή εμπειρία σε διευθυντικές θέσεις σε τυπογραφεία.

Typodemons

Το «μυστικό» της επιτυχημένης συνταγής του Typodemons, πέραν της ουσίας, είναι πως τίποτα δεν θεωρείται αυτονόητο ώστε να μπει στην άκρη, να παραληφθεί. Πόσους καθηγητές ακούσαμε και πόσα τεχνικά βιβλία διαβάσαμε και δεν βγάζαμε νόημα επειδή κάποια ενδιάμεσα βήματα απλά δεν αναφέρονταν: κάποιος θεωρούσε δεδομένο ό,τι τα γνωρίζουμε.

Εδώ διαβάζεις για τα χαρτιά διπλής και τριπλής επίχρυσης, για το creep effect (δεν γνώριζα τον όρο) ή το μοντάζ αλλά και συμβουλές με θέμα «Άλλο φύλλο και άλλο σελίδα» ή «Κρατάτε πάντα back up». Αυτονόητο; Καθόλου.

Το βιβλίο είναι «διαβαστερό», κατανοητό και από τον φοιτητή και αποτελεί ένα δυνατό εργαλείο για τον γραφίστα που θέλει να βελτιώσει τις συνθήκες της δουλειάς του ενώ όταν το διαβάσετε και το τοποθετήσετε στο ράφι θα έχετε ένα στολίδι στη βιβλιοθήκη σας: πολύ καλός ο σχεδιασμός, εξίσου καλή και η τυπογραφία. Είμαι σίγουρος ωστόσο πως θα ανατρέξετε στις σελίδες του ξανά και ξανά.

Την καλύτερη συμβουλή που δίνει ο συγγραφέας, όσον αφορά στην τελική επιλογή του τυπογράφου σας την άφησα για το τέλος:

«Προτιμήστε συνεργάτες που αγαπούν τη δουλειά τους».

Συμφωνώ και επαυξάνω: ότι έμαθα όλα αυτά τα χρόνια για την τυπογραφία το διδάχτηκα από τέτοιους ανθρώπους.

Εσείς, οι πιο νέοι είστε λίγο πιο τυχεροί και δεν χρειάζεται να περιμένετε χρόνια για να μάθετε κάποια πράγματα, εκδόθηκε αυτό το καλό βιβλίο.