Το καλό διαφημιστικό έντυπο ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟ

Συνεκτύπωση Εντύπων: μύθοι και πραγματικότητα
Νοέμβριος 27, 2015
Typonews τεύχος 44
Νοέμβριος 30, 2015

Το καλό διαφημιστικό έντυπο ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟ

Πρόσφατα διάβασα μια έρευνα που αφορούσε τη διαφημιστική δαπάνη παγκοσμίως.

Σύμφωνα λοιπόν με τη συγκεκριμένη έρευνα, η οποία δημοσιεύθηκε σε ένα από τα εγκυρότερα κλαδικά site των Η.Π.Α. για την επικοινωνία, την τελευταία πενταετία η digital διαφήμιση κατέχει παγκοσμίως το 40% της διαφημιστικής πίτας αφήνοντας πίσω την πάλαι ποτέ πρωτοπόρο τηλεόραση με μόλις 33%. Σύμφωνα με την ίδια έρευνα η έντυπη διαφήμιση δεν ξεπερνά το 15% (το ποσοστό περιλαμβάνει διαφήμιση σε δημοσιογραφικά έντυπα και μεμονωμένες εκδόσεις – διαφημιστικά φυλλάδια).

“Και θα αναρωτιέσαι…”

Tι με έπιασε, εμένα τον mr Typografos.Gr, στα καλά καθούμενα να δημοσιεύσω αυτά τα δυσάρεστα για τον επάγγελμά μου συμπεράσματα.

Η αλήθεια είναι πως πριν έρθει η ώρα να δημοσιεύσω αυτό το άρθρο έχω κάνει άπειρες συζητήσεις για το θέμα.

sin1

Μάλιστα δεν σου κρύβω πως δεν με ανησυχούν καθόλου αυτά τα νούμερα.
Εξάλλου πιστεύω πως υπάρχει και άλλο περιθώριο μείωσης της παραγωγής εντύπων, πιστεύω επίσης πως ενδόμυχα συμφωνείς και εσύ που διαβάζεις αυτές τις σειρές μαζί μου.

Και θα σου εξηγήσω γιατί…

Ασχολούμαι με την προετοιμασία του εντύπου τα τελευταία 25 χρόνια, και με την ιδιότητα του συντάκτη ύλης έχω στήσει τις σελίδες πολλών σημαντικών δημοσιογραφικών εντύπων της χώρας και φυσικά σαν γενικός διευθυντής του Εκδοτικού Οργανισμού «ΘΕΜΑ» είχα το πρόσταγμα για την κυκλοφορία δημοσιογραφικών εντύπων με πολλά εκατομμύρια φύλλα κυκλοφορία.

Από την πολύχρονη εμπειρία μου στο έντυπο, το σημαντικότερο πράγμα που έμαθα και θέλω να το μοιραστώ μαζί σου, είναι ότι το έντυπο πρέπει να είναι social.

Το Social Business δεν έχει καμία σχέση με τα Social Media.

Αυτό που θέλω να σου πω είναι ΟΧΙ στα διαφημιστικά φυλλάδια αλλά ΝΑΙ στα «κοινωνικά» φυλλάδια.

Το καλό διαφημιστικό έντυπο ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟ πρέπει ν’ απαντάει στις ανάγκες του υποψήφιου πελάτη, μόνο έτσι θα γίνει πελάτης, διαφορετικά θα έχεις πετάξει τα λεφτά σου στα σκουπίδια.

sin2

5 Βασικοί κανόνες για την κατασκευή του
διαφημιστικού εντύπου:

1) Το διαφημιστικό έντυπο πρέπει να απαντά στις ανάγκες του καταναλωτή

2) Το διαφημιστικό έντυπο δεν είναι ζωγραφικός πίνακας. Πολλοί διαφημιστές – γραφίστες με αφορμή την κατασκευή μιας μακέτας βρίσκουν ευκαιρία να εκφραστούν καλλιτεχνικά αψηφώντας τον πρώτο κανόνα.

3) Το διαφημιστικό έντυπο δεν είναι μόνο εικόνα, είναι και κείμενο. Όπως ένας καλός κειμενογράφος δεν είναι και καλός γραφίστας, έτσι συμβαίνει το αντίθετο, ο καλός γραφίστας δεν είναι και κειμενογράφος. Η συμβολή ενός κειμενογράφου στο έντυπο δεν είναι χρήσιμη, είναι απαραίτητη.

4) Το διαφημιστικό έντυπο πρέπει να έχει καλή ποιότητα παραγωγής, χωρίς αυτό να σημαίνει ακριβή ποιότητα. Ακόμα και τα ΕΝΤΥΠΑ ΣΥΝΕΚΤΥΠΩΣΗΣ  θα στείλουν το μήνυμά τους όταν, είναι τυπωμένα με ένα καλό χαρτί, κατά προτίμηση επιχρισμένο (velvet ή illustration), καλή εκτύπωση χωρίς μουτζούρες, και μελάνια που δεν μυρίζουν.

5) Τέλος, το διαφημιστικό έντυπο πρέπει να μοιραστεί, όχι να πεταχτεί. Συνήθως για το φυλλάδιό μας ξοδεύουμε όλο τον προϋπολογισμό για την παραγωγή του και στο τέλος βρίσκουμε «διανομείς εντύπων» χωρίς καμία εκπαίδευση και αντί να στοχεύσουμε στο σωστό target group πετάμε τα φυλλάδια, μαζί με τα λεφτά μας στα σκουπίδια.

 

Επικοινωνία
Αν κατάφερα να σε βοηθήσω έστω και λίγο με αυτό το κείμενο μου θα ήθελα πολύ να με καλέσεις στο 2107777708 και να μου το πεις.

Επίσης να σου πω, πως θα χαρώ πολύ να μου δώσεις την ευκαιρία να σε βοηθήσω στη δημιουργία του δικού σου εντύπου φυσικά χωρίς καμία απολύτως υποχρέωσή σου, αν όμως θέλεις και να στο τυπώσουμε στην Typografos.Gr θα σου κάνω ΕΚΠΤΩΣΗ 15% από την κανονική τιμή.

Περιμένω σύντομα νέα σου,
Φιλικά
Μάκης Παπαδάτος

Entipa-600x