Πόσο αποδοτική μπορεί να είναι η εταιρική κοινωνική ευθύνη;

Typonews Τεύχος 33
Σεπτέμβριος 14, 2015
Typonews Τεύχος 34
Σεπτέμβριος 18, 2015

Πόσο αποδοτική μπορεί να είναι η εταιρική κοινωνική ευθύνη;

Οι δράσεις εταιρικής κοινωνικής ευθύνης μπορούν να επηρεάσουν τον καταναλωτή στην επιλογή προϊόντων και υπηρεσιών σύμφωνα με μια παγκόσμια έρευνα που πραγματοποίησε η Nielsen.

Πολλές εταιρίες σήμερα κάνουν μια συνειδητή προσπάθεια να εφαρμόσουν οικονομικά βιώσιμες πρακτικές. Γνωρίζουν καλά ότι κάτι τέτοιο όχι μόνο βοηθά το περιβάλλον και την κοινωνία, αλλά μπορεί επίσης να βελτιώσει τη φήμη τους και να συμβάλει θετικά στην απόδοση της μάρκας τους.

a111g

Εκτός αυτού όμως, οι “πράσινες” πρωτοβουλίες μπορούν να εξοικονομήσουν και χρήματα. Η μείωση των υλικών συσκευασίας, η ελαχιστοποίηση του κόστους μεταφοράς και η εγκατάσταση ενεργειακά αποδοτικού φωτισμού είναι μερικοί μόνο από τους τρόπους των περιβαλλοντικά συνειδητοποιημένων επιχειρήσεων, οι οποίες περιορίζουν έτσι το κόστος. Η ουσία πάντως δεν έχει να κάνει αποκλειστικά με την κερδοφορία, αλλά αναδεικνύει και μια αλλαγή νοοτροπίας.
Η εταιρική κοινωνική ευθύνη (ΕΚΕ) ασκείται από τις επιχειρήσεις που έχουν σκοπό να δημιουργήσουν ένα θετικό κοινωνικό ή περιβαλλοντικό αντίκτυπο.

“Μπορούν όμως πράγματι οι πρωτοβουλίες αυτές να επηρεάσουν τους καταναλωτές;”

Την απάντηση στο ερώτημα επιχείρησε να δώσει η Nielsen, ρωτώντας περισσότερους από 30.000 καταναλωτές από 60 χώρες.
Η διαπίστωση ήταν ότι οι δράσεις ΕΚΕ μπορούν όντως να επηρεάσουν τους καταναλωτές.

Πιο συγκεκριμένα, περισσότεροι από τους μισούς (55%) των ερωτηθέντων σε παγκόσμιο επίπεδο δήλωσαν ότι είναι πρόθυμοι να πληρώσουν για προϊόντα και υπηρεσίες από εταιρίες που δεσμεύονται και προβαίνουν σε ενέργειες με θετικό κοινωνικό και περιβαλλοντικό αντίκτυπο – αύξηση από 50% που ήταν το 2012 και 45% το 2011.

Για την Ευρώπη το ποσοστό αυτό αντιστοιχεί στο 40%, το οποίο ωστόσο από το 2011 παρουσίασε αύξηση κατά 8 ποσοστιαίες μονάδες. Τέσσερις στους 10 μάλιστα στην Ευρώπη δήλωσαν ότι έχουν προβεί τουλάχιστον σε μια τέτοια αγορά εντός του περασμένου εξαμήνου.

ag2232e3

Τα αποτελέσματα της ανάλυσης δείχνουν μέση ετήσια αύξηση πωλήσεων 2% για τα προϊόντα με φιλικές προς το περιβάλλον συσκευασίες και 5% για προϊόντα που σχετίζονταν με δράσεις ΕΚΕ και προωθήθηκαν μέσω ενεργειών μάρκετινγκ.

“Κατά τη διαδικασία της αγοράς, είτε αυτή γίνεται σε κατάστημα είτε μέσω του διαδικτύου, οι καταναλωτές κάνουν μια επιλογή που σε μεγάλο βαθμό επηρεάζεται από μάρκες που έχουν αναδείξει κάποιο κοινωνικό σκοπό,” δήλωσε η Amy Fenton, επικεφαλής του τομέα παγκόσμιας δημόσιας ανάπτυξης και βιωσιμότητας της Nielsen, προσθέτοντας ακόμη ότι “η τάση αυτή βρίσκεται σε άνοδο.”

Σ’ ευχαριστούμε για το χρόνο σου να διαβάσεις αυτό το άρθρο. Αν σε βοήθησε και πιστεύεις πως θα μπορούσε να βοηθήσει και κάποιο φίλο σου, τότε θα ήταν τέλειο να το κοινοποιήσεις… θα το εκτιμήσουν οι φίλοι σου … και φυσικά και εμείς:)