Όλα τα τυπογραφεία δεν είναι ίδια

Όλα τα τυπογραφεία δεν είναι ίδια

Γράφει ο Γιάννης Μπακιρτζίδης, συγγραφέας του Typodemons

Πριν να επιλέξεις σε ποιο τυπογραφείο θα τυπώσεις τη δουλειά σου πρέπει να κάνεις μια πολύ καλή έρευνα και όσο περισσότερα γνωρίζεις τόσο πιο σωστή θα είναι η έρευνα που θα κάνεις. Μην βαριέσαι! Είναι πολύ σημαντική αυτή η διαδικασία. Προτιμότερο να χάσεις στην αρχή χρόνο παρά αργότερα χρόνο και χρήμα.

Φυσικά και όλα τα τυπογραφεία δεν είναι ίδια. Υπάρχουν τυπογραφεία που είναι «ποιοτικά» δηλαδή δίνουν μεγάλη σημασία στην ποιότητα και στον έλεγχο της δουλειάς. Στα περισσότερα ποιοτικά μαγαζιά θα βρείτε και σύστημα δοκιμίων για την διασφάλιση της ποιότητας γιατί ακόμα και η ποιότητα είναι ένα πολύ σχετικό πράγμα όταν δεν μπορεί να αποδειχτεί. Στα περισσότερα ποιοτικά μαγαζιά θα βρείτε τους καλύτερους γκουρού – εκτυπωτές με τους οποίους κανονίστε να έχετε «καλές σχέσεις». Μην ξεχνάτε ότι στα χέρια τους θα εμπιστεύεστε τις πανάκριβες δουλειές σας. Προτιμήστε όμως να μην «εμπιστεύεστε» τις πολύτιμες δουλειές σας «μόνο» στα έμπειρα χέρια των εκτυπωτών, γιατί μπορεί να είναι καλοί στο να φέρνουν τα μελάνια σωστά και να τυπώνουν, αλλά ο καθένας έχει τον χαρακτήρα του, την αντίληψη του και τις προτιμήσεις του. Μην επαναπαύεστε ότι «θα τυπώσει σωστά, είναι καλός μάστορας».

Όταν η δουλειά σας είναι απαιτήσεων βγάλτε δοκίμιο!

Όταν ο «μάστορας» έχει δοκίμιο που έχετε εγκρίνει εσείς, οφείλει να φέρει τη δουλειά σύμφωνα με το δοκίμιο. Αν δεν έρχεται, οφείλει να σταματήσει την εκτύπωση για να βρεθεί η αιτία. Αν δεν σταματήσει δεν είστε υποχρεωμένοι να πληρώσετε τη δουλειά. Τόσο απλά.

Στην αντίθετη περίπτωση, εάν ο «μάστορας» δεν έχει δοκίμιο μπορεί να μεταφράσει τη δουλειά όπως θέλει, όσους αυτοματισμούς και να έχει η μηχανάρα του που κάνει μισό εκατομμύριο ή και παραπάνω ίσως. Ίσως το γλυκό κόκκινο να το μεταφράσει διαφορετικά από εσάς, ή ίσως τα πρόσωπα στον κατάλογο της μόδας που θα τυπώσει να έχουν πολύ make up γι’ αυτόν. Τότε το δίκιο θα είναι με το μέρος του. Δυστυχώς για εσάς η δουλειά που κάνει, είναι διαφορετική από τη δικιά σας και αποδεχτείτε ότι δεν μπορεί να καταλάβει τη λογική σας. Αντιμετωπίστε τον ως έχει. Ως ένα ζωντανό κομμάτι της μηχανής.

Εκτός από τα «ποιοτικά» τυπογραφεία υπάρχουν και τα «εμπορικά» τυπογραφεία. Εκεί θα βρείτε επιχείρηση άλλης λογικής. Εκεί δεν υπάρχει χρόνος για να την «ψειριάζετε τη μαϊμού». Τα μαγαζιά αυτά λειτουργούν παραγωγικά και συνήθως δεν βγάζουν ούτε δοκίμια, ή βγάζουν δοκίμια χαμηλής ποιότητας, εκτός αν το φέρει ο πελάτης. Αυτά τα μαγαζιά συνήθως έχουν ένα επίπεδο ποιότητας αρκετά καλό αλλά δεν τους ενδιαφέρει το 100%. Το κέρδος σε αυτές τις επιχειρήσεις θα βγει από τον τζίρο και δουλεύουν με χαμηλότερα ποσοστά κέρδους.

Τα εμπορικά τυπογραφεία τυπώνουν flyers, διαφημιστικά έντυπα, περιοδικά, βιβλία, καταλόγους (συνήθως όχι μόδα, έπιπλο και κόσμημα) και άλλα.

Αποφάσισε πού θα στείλεις τις δουλειές σου και αν χρειαστεί συνεργάσου με παραπάνω από έναν τυπογράφο. Η τιμή δεν είναι το παν.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

Θέλεις να μάθεις ακόμα περισσότερα τιπς; Αγόρασε το μοναδικό βιβλίο – εργαλείο γραφικών τεχνών Typodemons πατώντας πάνω το παρακάτω εικονίδιο.



Για δείτε τις τιμές ή να προβείτε σε αγορά θα πρέπει να είστε εγγεγραμμένος χρήστης. Dismiss