Διάσημα εταιρικά λογότυπα, επανασχεδιασμένα για να είναι πιο φιλικά προς το περιβάλλον!

Έτσι θα ήταν τα λογότυπα 8 διάσημων ζωγράφων σήμερα!
Έτσι θα ήταν τα λογότυπα 8 διάσημων ζωγράφων σήμερα!
Ιανουάριος 8, 2019
Ποιοι γραφίστες θα επιβιώσουν στο εγγύς μέλλον: Oι ειδικότητες που θα αντέξουν στη ραγδαία ψηφιακή επέλαση
Ποιες ειδικότητες γραφίστα θα επιβιώσουν στο μέλλον;
Ιανουάριος 23, 2019

Διάσημα εταιρικά λογότυπα, επανασχεδιασμένα για να είναι πιο φιλικά προς το περιβάλλον!

Λογότυπα Φιλικά στο περιβάλλον

Εάν η Apple πουλήσει 100 εκατομμύρια iPhone, τότε θα χρειαστούν και 100 εκατομμύρια κουτιά συσκευασίας, στα οποία θα εκτυπωθούν 100 εκατομμύρια λογότυπα της Apple. Οι μικρότερες αλλαγές που μπορεί να κάνει μια μεγάλη εταιρεία μπορεί να έχουν τεράστιες επιπτώσεις – ακόμα και όταν αφορά στην ποσότητα μελανιού που θα χρειαστεί για να εκτυπωθεί ένα λογότυπο.

Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο ο Γάλλος γραφίστας Sylvain Boyer επανεξέτασε τα λογότυπα ορισμένων από τις μεγαλύτερες εταιρείες στον κόσμο μέσω ενός φακού που ονομάζει “ecobranding”. Εν ολίγοις, έχει επανασχεδιάσει τα λογότυπα τους έτσι ώστε να χρησιμοποιούν μέχρι και 40% λιγότερο μελάνι σε κάθε πινακίδα, κουτί συσκευασία; και διαφήμιση.

“Η ιδέα της δημιουργίας ενός λογότυπου για ένα brand που είναι φιλικότερο προς το περιβάλλον ήρθε το 2013, κατά τη γέννηση της πρώτης μου κόρης. Σχεδίασα μια κάρτα ανακοίνωσης γενεθλίων με πολλά χρώματα. Στον υπολογιστή μου φαινόταν εξαιρετικό, αλλά όταν υπέβαλα το σχέδιο στον εκτυπωτή για μεταξοτυπία, το κόστος της εκτύπωσης ήταν πολύ μεγάλο. . . πολύ ακριβό!” λέει ο Boyer, “έτσι, απλά μείωσα τον αριθμό των χρωμάτων, και οι κάρτες αμέσως έγιναν πιο οικονομικές αλλά και πιο πράσινες“.

Ο Boyer παραδέχεται ότι «μπορεί να φαίνεται ηλίθιο», χρειάστηκε μεγάλη προσπάθεια για να μπορέσει να συνειδητοποιήσει τον αντίκτυπο του δικού του έργου, αλλά τα επόμενα χρόνια, θεωρεί, ότι τα πιο διάσημα λογότυπα του κόσμου θα τυπώνονται δισεκατομμύρια φορές το καθένα και ότι κάθε σταγόνα του μελανιού θα κοστίζει σε όλους μας κάτι.Σύμφωνα με το BoredPanda, οι εταιρικές αλλαγές που έχει δημιουργήσει τα τελευταία τέσσερα χρόνια – τις οποίες δεν τις έχουν εγκρίνει οι αντίστοιχες εταιρείες – είναι εξαιρετικά θετικές. Το πιο σημαντικό, είναι ακόμα αναγνωρίσιμο το brand. Το σήμα της Nike για παράδειγμα που έχει επανασχεδιαστεί ώστε να χρησιμοποιεί 24% λιγότερο μελάνι, δεν χάνει την αναγνωρισιμότητά του . Όπως επίσης οι συσσωρευμένες καμάρες του McDonald εξακολουθούν να κινούνται έντονα με το ένα τρίτο του αρχικού μελανιού να έχει αφαιρεθεί.

“Για να μεταμορφώσουμε ένα λογότυπο σε ένα οικολογικό λογότυπο, ξεκινάμε από το αρχικό σχήμα του λογοτύπου χωρίς να το παραμορφώσουμε, αλλά ουσιαστικά να “σκάψουμε” λίγο μέσα στο λογότυπο για να μειώσουμε το περιβαλλοντικό αντίκτυπό του”, λέει ο Boyer. “Υπάρχει πάντα η δημιουργική πτυχή αυτής της διαδικασίας. Προσπαθούμε να έχουμε μια αλληλεπίδραση μεταξύ του πλήρους και του κενού χώρου, όπως για παράδειγμα το λογότυπο της Apple που τονίζει το κομμάτι που το μήλο είναι δαγκωμένο ή το λογότυπο των H&M που τονίζει την πτυχή του εφέ της πινελιάς”.

Ως επί το πλείστον, αυτή η στρατηγική λειτουργεί. Τα νέα λογότυπα δεν διαφημίζουν απλώς την εταιρεία. διαφημίζουν ότι η εταιρεία σκέφτεται πράσινα. Το μόνο λογότυπο που φαίνεται κάπως αμήχανο είναι των Starbucks – η σειρήνα είναι σαν να έχει “κουρευτεί” και χάνει την αναγνωρισιμότητά της.Θα μπορούσε η ιδέα του Boyer να εφαρμοστεί κάποτε; Μπορεί. Μέρη της αγοράς σκέφτονται ήδη για τη μείωση του μελανιού. Ειδικότερα, η Nike κυκλοφόρησε μια εφαρμογή για δική της εταιρική χρήση λίγα χρόνια πριν, η οποία μέτρησε την οικολογική επίδραση διαφόρων υλικών και χρώματα βαφών για να παροτρύνει τους σχεδιαστές της να σκεφτούν τα προϊόντα τους όχι μόνο ως προς το οικονομικό κόστος παραγωγής αλλά και ως τη συνολική επίπτωση που έχουν στη γη. Εν τω μεταξύ, η Amazon θα στέλνει πολλά από τα προϊόντα της σε ατύπωτες συσκευασίες, οι οποίες θα αντικαταστήσουν τις πολύχρωμες, φιλικές προς το ράφι συσκευασίες με ένα μίνιμαλ χαρτόνι, αφού έχετε αγοράσει ήδη το προϊόν, δεν χρειάζεστε πραγματικά άλλη διαφήμιση για αυτό στο σπίτι σας.

Στην πραγματικότητα, αυτές οι αναβαθμίσεις είναι κατά πάσα πιθανότητα πολύ πιο σημαντικές από το να μειωθεί λίγο το μελάνι από ένα λογότυπο. Και πάλι, τι είναι το ποτήρι των McDonald’s; Απλά άλλη ένα 12-oz. σύστημα διαφήμισης για τις χρυσές του καμάρες; Τι είναι ένας φάκελος UPS; Άλλο ένα δοχείο που δηλώνει: “Είμαι UPS, και όχι FedEx!”. Σπαταλάμε τόσο πολύ τα υλικά αγαθά που είναι εύκολο να ξεχάσουμε ότι: κάθε κομμάτι μετράει.

Σ’ ευχαριστούμε για το χρόνο σου να διαβάσεις αυτό το άρθρο. Αν σε βοήθησε και πιστεύεις πως θα μπορούσε να βοηθήσει και κάποιο φίλο σου, τότε θα ήταν τέλειο να το κοινοποιήσεις… θα το εκτιμήσουν οι φίλοι σου … και φυσικά και εμείς!