Η γνώση της ψυχολογίας των χρωμάτων θα μπορούσε να βοηθήσει στην δημιουργία αποτελεσματικότερων λογοτύπων.
Το λογότυπο αποτελεί ένα από τα κύρια συστατικά ενός brand. Είναι από τα πρώτα στοιχεία που ανακαλεί ο καταναλωτής στη θύμηση μιας επωνυμίας.
Η δημιουργία ενός λογοτύπου είναι στρατηγικής σημασίας, αφού μέσα σε μια εικόνα θα πρέπει να μεταφερθεί στον καταναλωτή η εταιρική κουλτούρα και φιλοσοφία, να επικοινωνηθεί η μοναδική πρόταση αξίας και η ποιότητα των προϊόντων, και να δημιουργηθεί η αντίληψη της διαφοροποίησης έναντι των ανταγωνιστών.
Για να επιτευχθούν τα παραπάνω ο designer θα πρέπει να λάβει σημαντικές αποφάσεις, το αποτέλεσμα των οποίων θα επηρεάσει σε δευτερόλεπτα την αγοραστική απόφαση του καταναλωτή. Πρόσφατες έρευνες δείχνουν ότι έκτος από τα σχήματα, τις γραμματοσειρές, και τα επιμέρους σχέδια, το χρώμα είναι αυτό που επηρεάζει περισσότερο την ψυχολογική απόκριση του καταναλωτή κατά την οπτική επαφή του με ένα λογότυπο. Μάλιστα, σύμφωνα με μια έρευνα, το 93% των καταναλωτών επηρεάζεται από την εμφάνιση του προϊόντος, ενώ το 85% επηρεάζεται από το χρώμα.
ΚΟΚΚΙΝΟ
Το κόκκινο συνδέεται με το πάθος και την αγάπη. Αποχρώσεις του κόκκινου χρησιμοποιούνται συχνά σε γυναικεία προϊόντα.
Ακόμα δηλώνει δράση, προσοχή και επιθετική τάση. Αυξάνει τους καρδιακούς παλμούς. Χρησιμοποιείται για να τραβήξει την προσοχή σε περίοδο εκπτώσεων και για μεγιστοποιήσει τις αυθόρμητες αγορές.
Πολλά εστιατόρια το χρησιμοποιούν ως στοιχείο της εσωτερικής τους διακόσμησης για να αυξήσει την όρεξη.
ΚΙΤΡΙΝΟ
Το κίτρινο δημιουργεί το αίσθημα οικειότητας και ζεστασιάς. Εκπροσωπεί τη λογική, την αισιοδοξία και την διάθεση για παιχνίδι. Τραβά την προσοχή ότι χρησιμοποιείται σε βιτρίνες.
ΜΠΛΕ
Το μπλε συσχετίζεται με το νερό και την ειρήνη. Συνδέεται με την ειλικρίνεια, την ασφάλεια, την παραγωγικότητα και την επικοινωνία. Μειώνει την όρεξη.
Αποτελεί το πιο δημοφιλές εταιρικό χρώμα και χρησιμοποιείται ευρέως από εταιρίες επικοινωνίας και οικονομικούς οργανισμούς. Ιδιαίτερη προτίμηση στο μπλε εκδηλώνουν οι άντρες.
ΠΟΡΤΟΚΑΛΙ
Το πορτοκαλί αποτελεί ένα έντονο θερμό χρώμα που συνδέεται με την φωτιά και την ζέστη. Δημιουργεί συναισθήματα εγρήγορσης, ζεστασιάς και ενθουσιασμού.
Στο μάρκετινγκ χρησιμοποιείται συχνά σε ενέργειες “call-to-action” και τραβά την προσοχή των αυθόρμητων αγοραστών.
Χρησιμοποίησέ το αν το λογότυπό σου θέλεις να επικοινωνεί αίσθηση φιλικότητας, χαράς και σιγουριάς.
ΠΡΑΣΙΝΟ
Το πράσινο συνδέεται με τα στοιχεία της φύσης και την ανάπτυξη. Τονώνει την παραγωγικότητα ενώ δημιουργεί αίσθημα ευφορίας και χαλάρωσης. Συμβολίζει τον πλούτο. Χρησιμοποιείται σε οικολογικά προϊόντα ή σε προϊόντα που χρησιμοποιούνται στην φύση.
ΜΟΒ
Το μοβ συσχετίζεται με την μοναρχία, τον πλούτο και την επιτυχία. Πολλές εταιρίες που συνδέεται με την δημιουργικότητα το χρησιμοποιούν ως στοιχείο του λογοτύπου. Χρησιμοποιείται ευρέος σε προϊόντα που απευθύνονται σε γυναίκες.
ΜΑΥΡΟ
Το μαύρο δηλώνει σοβαρότητα, πολυτέλεια και υπεροχή. Το χρησιμοποιούν οι περισσότερες πολυτελείς εταιρίες ως το μοναδικό χρώμα στο λογότυπό τους.
Θέλεις και άλλη τροφή για σκέψη;
Επισκέψου τους παρακάτω συνδέσμους για επιπρόσθετο διάβασμα σχετικά με την επιλογή των χρωμάτων στο branding.
Έχεις απορία που σχετίζεται με το marketing;
Στείλε μου μήνυμα για να διερευνήσουμε τον προβληματισμό σου.
Πρόσθετες πηγές:
How much does color define a logo? http://www.fastcodesign.com/3020636/how-much-does-color-define-a-logo
Color your brand http://www.thelogofactory.com/powerpoint-color-your-brand/
Colors in Marketing: A Study of Color Associations and Context (in) Dependence http://ijbssnet.com/journals/Vol_6_No_3_March_2015/4.pdf
Why Color Matters http://www.colorcom.com/research/why-color-matters
What the Color of Your Logo Says About Your Brand http://www.adweek.com/adfreak/infographic-what-color-your-logo-says-about-your-brand-160940